Sertificētie sociāli emocionālo prasmju treneri (2025. - 2026.gads)
Biedrības “ESI centrs” sertificētie sociāli emocionālo prasmju (ESI/) treneri ir profesionāļi, kas apguvuši padziļinātu apmācību programmu un īsteno nodarbības bērniem, jauniešiem un pieaugušajiem visā Latvijā. Apmācības līdz šim pabeiguši vairāk kā 80 treneri, no kuriem daļa kļuvuši par biedrības biedriem, apņemoties ievērot ētikas kodeksu un profesionālās pilnveides principus.
Biedrības biedri ir aktīvi savā darbībā, piedalās kopienas un profesionālās atbalsta grupās, kā arī veicina sociāli emocionālās izglītības kultūras attīstību Latvijā.
Treneru darbību raksturo cieņpilna attieksme, atbildība, iekļaušana, attīstība un sadarbība, ievērojot “ESI centra” vērtības un profesionālos standartus.
Inta Konstante-Zaķīte (Rīga, Latvija)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Jo mani aizrauj darbs ar bērniem, tajā saskatu jēgpilnību. Turklāt šī ir lieliska iespēja ''aiznest'' līdz bērniem sociāli emocionālās prasmes, kas ir ļoti vērtīgas jebkura indivīda attīstībā. Jo vairāk emocionāli inteleģentu cilvēku, jo labāka sabiedrība kopumā.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Man svarīgs ir godīgums, atvērtība un pieņemšana, ļaujot ik katram būt tieši tādam kāds viņš ir.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Autentisku pieeju darbā ar bērniem/ jauniešiem. Es pie bērniem dodos atvērtu sirdi, nemēģinot izlikties labāka vai gudrāka kā esmu. Tā pat arī viņus pieņemu tādus kādi viņi ir, nemēģinot tos iegrožot savās sajūtās un uzskatos. Kā saka, sākam no tās vietas, kur patiesi esam, nevis mums vajadzētu būt.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Atvērtība, radošums, humors un drosme mēģināt pat tur, kur citi jau rokas nolaiduši.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Koučings, tranformācijas koučings, NLP, Eneagramma, Emocionālā inteliģence, Apzinātība un Joga.
Tava profesija?
Komandas saliedēšanas un izaugsmes trenere, producente, Yin jogas pasniedzēja, esi/ trenere.
Laura Millere (Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Dzīvē ir lietas, ko vienkārši vairs nevari nedarīt! Tad jāsaņem drosme un jāseko saviem sapņiem. Esi/ filozofija sakan ar manu personīgo izpratni par pasaules labāko kārtību.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Godīgums un atklātība. Pārējo visu var izdomāt - kā!
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Esi/ treneris dod iespēju prakstiski apgūt EQ prasmes, lai katrs cilvēks spētu apzināties savu rīcību motīvus un izdarītu skaidrus lēmumus sevis un kopējās sabiedrības labā! Zelta atslēdziņa ar kuras palīdzību piekļūt personīgiem apslēptajiem dārgumieim - un tā ir pieejama katram, un sabiedrībai kopumā.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Godīgums un taisnīgums ir īpašības, kas mani ir virzījušas cauri dzīvei, aizstāvu individuālo un autentisko, tajā pašā laikā risinot un attīstītot kopējo sabiedrības labklājību. Dzīves pieredze ir sniegusi spēju pieņemt realitātes ierobežojumus, un tomēr tur nepazust - pieņemt un no tā punkta darīt labāko. Tas jau ir pietiekami.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Esmu uzņēmēja, mg. pedagoģijā, sertificēta supervizore, psihoterapijas speciāliste ar prakses atļauju un studēju psiholoģiju. Ikdienā strādāju privātpraksē kā sistēmiskais un ģimenes psihoterapijas speciālists ar ģimenēm, pāriem un individuāli, vadu grupas/komandas un individuālās supervīzijas. Sirdij tuvs ir darbs ar krīzes pusaudžiem. Pieredze darbā ar jauniešiem, kuri veikuši likumpārkāpumu.
Tava profesija?
Sertificēta supervizore, psihoterapijas speciālists (prakses atļauja), esi/ trenere
Madara Mickeviča (Rīga, Latvija)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Darbs ar bērniem un jauniešiem ir izaicinošs un arī atalgojošs. Šis ir nenovērtējams ieguldījums sabiedrības nākotnē - vidē, kurā augs mūsu pašu bērni. Lai pārmaiņas notiktu rīt, ir jārīkojas šodien!
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Izaugsmi veicinoša empātija un vērība. Katram ir savs unikālais ceļš, būtiski ir iet līdzās tādā veidā un ātrumā, kādā otram tas ir nepieciešams.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Iedvesmu, struktūru, pozitīvu piemēru un dzīves pieredzi. Veidot aizraujošus materiālus un pulcēt jaudīgus esi/ trenerus, kas turpina iesākto un bērniem, jauniešiem piedāvā veidot kopā labākas nākotnes iespējas.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Radošums, vērība, spēja pamanīt otra stiprās puses un "lielo bildi".
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Klīniskā garīgā aprūpe (sēras, zaudējums, krīze), pieaugušo mūžizglītība, fenomenoloģija, Mg. vadības psiholoģijā, konsultēšanas prasmes (individuālā, grupas, komandas supervīzija, koučings, mentorings). Augstākās izglītības politoloģijā, teoloģijā un vadības psiholoģijā, kā arī doktorantūras studijas sniedz plašu akadēmisku skatu un pieredzi izglītībā kopumā.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Savu rītdienu veidojam šodien! Kāpju kalnos, ziemā peldu biežāk kā vasarā. Izbaudu dabu, ceļošanu un sportu.
Tava profesija?
Sertificēta supervizore; klīniskās garīgās aprūpes speciāliste - kapelāne; esi/ trenere; Esi/ centrs vadītāja.
Līga Spruģevica (Rīga)
Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Redzot ESi treneri darbībā savā darba vietā, radās vēlme pamēgināt arī pašai - ņemot vērā, ka strādāju skolā un ikdiena paiet saskaroties ar bērniem.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Autentiskums - būt godīgai pret sevi un citiem, empātija - spēja just līdzi, saprast citus, droša un brīva vide - katrs cilvēks ir unikāls, savstarpējā uzticēšanās - uz cieņu balstīta sadarbība
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Attīstīt bērniem prasmes būt apzinātākiem, līdzjūtīgākiem pret sevi un apkārtējiem. Striprināt savu iekšējo noturību un būt pārliecinātākiem par sevi. Emocionālās prasmes noteikti ir attīstāmas un ar ESI radītājām spēlēm metodēm tās noteikti var iedzīvināt.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Komunikabla, vienkārša, spēju radīt uzticamu un atvērtu vidi. Emātiska - spēju sajust otru cilvēku. Pozitīva - arī pelēkā ikdienā noteikti ir atrodams kaut kas labs.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Sākumskolas, pamatskolas vecumposms. Sociāli emocionālo prasmju attīstīšana bērniem, pozitīvas uzvedības veidošana, individuāla pieeja bērnu vajadzībām, krīzes situāciju risināšana ar mieru un sapratni, komunikācija ar vecākiem.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Esmu atklāta, ļoti patīk atklātums arī pret sevi. Patīk būt cilvēkos, patīk socializēties un iepazīt cilvēku dažādību. Patīk daba - viss vienkāršais un nesamākslotais. Patīk klusums, būt ar sevi, bet ierobežotā daudzumā.
Tava profesija?
Pēc izglītības esmu sociālais darbinieks, bet strādāju skolā par sociālo pedagogu, esi/ trenere.
Agnese Svikle (Mārupes nov.)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Jo interesē izprast cilvēkus, dažādas personības un atšķirīgas uztveres.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Pieņemt atšķirīgo.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Atbalsts caur sarunām un uzklausīšanu.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Mierīgums.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Dzīves pieredze, veselīgs dzīvesveids, cilvēka dizains.
Tava profesija?
Pārdošana komercizglītībā - biznesa treniņi.
Oksana Sadigova (Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Vēlējos strādāt ar bērniem.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Taisnīgums, objektivitāte, godīgums, atbildība, empātija, cieņa un sadarbspēja.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Apgūt sociāli emocionālās prasmes, kas ļaus bērniem/jauniešiem atpazīt un izprast savas emocijas, vajadzības un arī apkārtējos. Emociju atpazīšana ir ļoti svarīga, lai saprastu kā tās pārvaldīt. Sevis apzināšana ir izaugsmes iespējas ne tikai bērniem bet arī visai sabiedrībai kopumā.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Par īpašībām runājot: Empātiska, objektīva, taisnīga, godīga, atklāta. Savukārt, ja runājam par prasmēm, tad man piemīt organizatoriskās prasmes, komunikācija ar apkārtējiem, spēja vadīt komandu un problēmu risināšana. Man ir ļoti svarīgas cilvēciskās vērtības un attieksme. Esmu atsaucīga un izpalīdzīga. Spēja nepadoties.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Sekretariāta un biroja administratora darbs.Veselības zinātņu maģistra grāds māszinībās.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Kādu dienu paisums jūrā izskaloja zvaigznes, ūdens atkāpās un milzīgs skaits, to sāka izžūt saulē. Kāds zēns, kas gāja gar krastu, sāka mest atpakaļ jūrā zvaigznes, lai viņas varētu turpināt savu dzīves ceļu. Kāds vīrietis piegāja pie zēna un jautāja: - Kāpēc Jūs to darāt? Galu galā Jūs nevarēsiet izglābt visas šīs radības, lielākā daļa tik un tā mirs! Jūsu mēģinājumi neko nemainīs!
- Protams, es nevaru tos visus izglābt.
Zēns pacēla nākamo jūras zvaigzni, brīdi padomāja, iemeta to jūrā un teica:
- Bet mani mēģinājumi daudz, ko mainīs ... šai zvaigznei.
/Lorenss E. Hols/
Ceru, ka mans brīvprātīgais darbs ar bāreņiem un bez vecāku gādības palikušājiem bērniem, ārpusģimenes aprūpē nonākušajiem, spēs viņiem dot to gaismu, mīlestību un dzīves gudrību viņu tālākajās dzīves gaitās.
Vislielākais gandarījums man kā ESI trenerim, mācību iestādē, man sagādā tas brīdis, kad lasu bērnu un jauniešu atgriezeniskās saites. Tieši tas ir apliecinājums tam, ka viņi ir apguvuši jaunas zināšanas, atziņas un prasmes, kas var palīdzēt viņu turpmākajā ceļā.
Tava profesija?
Projektu vadītāja
Liene Puriņa (Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Man šī ir tuva tēma un vēlos to turpināt attīstīt padziļināti.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Atklātība un godīgums.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Ļaut viņiem attīstīt savas superspējas un likt saprast, ka viņi katrs var būt dažādi, bet tomēr unikāli un vērtīgi.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Empātija, iecietība, sapratne.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Pirmsskolas izglītība.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Ir svarīgi būt pašam, jo kad Tu esi harmonijā ar sevi viss apkārt ir līdzsvarā.
Tava profesija?
Pirmsskolas pedagoģija.
Kristīne Eniņa (Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Par esi / treneri mans mērķis nebija kļūt. Pieteicos sociāli emocionālo prasmju treneru kursam ar mērķi, uzlabot savas sociāli emocionālās prasmes, lai varētu sniegt pienesumu sev kā personībai. Manuprāt, mēs nevaram palīdzēt citiem cilvēkiem attīstīt sociāli emocionālas prasmes kamēr paši katru dienu neieguldām laiku sevis pilnveidē, neapzināmies savu vērtību un dotības. Sociāli emocionālās prasmes praktizējot katru dienu mēs atklājam daudz ko jaunu paši par sevi, kas pēc tam dod iespēju palīdzēt un iedvesmot citus cilvēkus uz pozitīvām pārmaiņām pašu dzīvē.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Ikdienā, strādājot ar cilvēkiem, man ļoti svarīga ir sadarbība, inteliģence, atbildība, radošums, laipnība, tolerance, taisnīgums, godīgums, līdzcietība un mērenība.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Atbalstu un drošu vidi, ka Tu neesi viens, pozitīvu un iedvesmojošu pieredzi, cieņpilnu attieksmi, draudzīgu komunikāciju, motivāciju turpināt virzīties uz priekšu, atklāt, attīstīt savus talantus, uzlabot sociāli emocionālās prasmes – apzinātība, mērķtiecību, komunikāciju, pašregulāciju, empātiju.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Miers, atklātība, komunikācija, atvērtība visam jaunajam, empātija, sadarbība, analītiskā un stratēģiskā domāšana.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Pirmsskola, pamata izglītība, psiholoģija, uzņēmējdarbība.
Dita Raiskuma (Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Es kļuvu par esi/ treneri, jo ir iedvesmojoši pieredzēt cik jaunieši var būt ambiciozi.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Atklātība un drosme pateikt savas sajūtas.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Drošu telpu justies tā, kā katrs jūtas.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Iesaistīt citus uzdevuma veikšanā. Parādīt bērniem un jauniešiem, ka darīt ir forši un stilīgi.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Cilvēkresursu vadība.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Esmu ilgus gadus spēlējusi basketbolu profesionālā līmenī. Esi/ nodarbībās ņemu līdzi savu sportisko garu, azartu un vēlmi sadarboties.
Tava profesija?
Esi/ trenere un mamma.
Madara Kaire (Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Ikdienā strādājot ar bērniem un jauniešiem, es apzinos, cik būtiska ir spēja saprast savas un citu emocijas - tās ietekmē uzvedību, savstarpējās attiecības un motivāciju. Vēlos tālāk nodot prasmes, kas palīdzēs bērniem un jauniešiem veidot cieņpilnu un draudzīgu vidi sev apkārt.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Cieņa, drošība, empātija, miers.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Pārliecību par savu iekšējo spēku, izpratni par savām un citu emocijām un sajūtām, spēju cieņpilni komunicēt ar citiem konfliktu gadījumos.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Draudzīga komunikācija, spēja ieklausīties un radīt drošu vidi.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Padziļinātas zināšanas pamatizglītības posmā, bērnu un pusaudžu attīstības izpratne, fizisko aktivitāšu organizēšana, veselīgu paradumu veicināšana.
Kāda ir Tava profesija?
Strādāju izglītības jomā par pedagogu, esi/ trenere.
Jolanta Rubine (Sigulda)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Es kļuvu par esi/ treneri, lai papildinātu savas zināšanas un varētu strādāt dažādās auditorijās. Uzzinot par esi/ treneru kursu, tas šķita loģisks nākamais solis, kas ļauj jaunā kvalitātē pielietot arī tās zināšanas un prasmes, ko esmu ieguvusi iepriekš. Bērni un jaunieši ir mūsu nākotne, un trenera darbs ir iespēja piedalīties laimīgākas sabiedrības veidošanā.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Man ir svarīga cieņa, taisnīgums un vēlme sadarboties.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Varu būt atbalsts izaugsmes ceļā, mudinot iepazīt emocionālo pasauli.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Atvērtība, pozitīva attieksme, pielāgošanās spēja, ticība katra izaugsmei.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Pedagoģija, psiholoģija.
Tava profesija?
Ķīmijas skolotāja, tulkotāja un izdevēja, esi/ trenere.
Liene Klagiša (Saldus)
Profesija: esi/ trenere, skolotāja Druvas vidusskolā
Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Par sociāli emocionālo prasmju treneri kļuvu, jo redzu tajā iespēju veicināt pozitīvas pārmaiņas savā kopienā. Man ir svarīgi palīdzēt uzlabot savstarpējo komunikāciju un sadarbību, veidot vidi, kurā cilvēki labāk izprot sevi un citus, pieņem dažādību un apzināti veido veselīgas attiecības. Ticu, ka šīs prasmes ir pamats gan personīgai izaugsmei, gan saliedētai sabiedrībai.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Brīvība, uzticēšanās, sadarbība, cieņa.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Droši vidi un atbalstu, lai izzinātu sevi un sadarbotos ar citiem. Iedvesmu izvirzīt un sasniegt savus mērķus.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Humors, atvērtība, improvizācija, iedziļināšanās.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Pedagoģija - sākumskola, pamatskola; koučings - individuālais un komandu; projektu vadība
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Ja tu domā, ka tu vari - tev ir taisnība. Ja tu domā, ka tu nevari - arī tad tev ir taisnība. (H.Fords) Šis ir viens no maniem mīļākajiem citātiem :)
Sabīne Medne (Madona)
Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Ļoti uzrunāja un izjutu iekšēju vilkmi par tādu kļūt. Arī nodarbībās saku, ka sociāli emocionālās prasmes uztveru kā superspējas, kas padara dzīvi foršāku. Un man gribās pasauli padarīt par tādu foršāku vietu, kur dzīvot.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Cieņa, atvērtība, iejūtība, pieņemšana.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Gribas likt viņiem domāt, aizdomāties, ka ir dažādi varianti kā rīkoties, domāt, komunicēt, uzvesties. Ka ir iespējas un katrs pats savas laimes kalējs.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Tu nevari nosodīt otru, kamēr neesi pastaigājis otra kurpēs - tāpēc eju klasē/ grupā atvērtu prātu, gatava iepazīt, bez priekšstatiem, vērtējumiem, kas dzirdēti no citiem.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Man meita mācās sākumskolā, tāpēc šis vecumposms man šķiet vislabāk zināms.
Pašai ļoti patīk psiholoģija, tāpēc lasu, klausos par dažādām tēmām, kas lieti noder, lai izprastu sevi un citus.
Tava profesija?
Esmu strādājusi par jaunatnes darbinieku, kas palīdzēja ieskatīties bērnu/ jauniešu ikdienā, attiecībās, viņu interesēs.
Pašlaik, mainoties dzīves apstākļiem, esmu mamma uz pilnu slodzi.
Laine Smudze (Ulbroka)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Lai atbalstītu skolotājus audzināšanas darbā.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Cieņa vienam pret otru un uzņemties atbildību par savu rīcību.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Dzīves prasmes: problēmu risināšana, sadarbība, komunikācija.
Motivāciju: iedrošināt censties, mēģināt vēlreiz, noticēt saviem spēkiem. Vērtības un attieksme: palīdzēt saprast, kas ir pieņemama uzvedība un kā sadarboties ar citiem.
Pozitīva attieksme un atzinība.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Spēja vadīt grupu, iedvesmot, skaidra un saprotama komunikācija, spēja uzklausīt un saprast vajadzības un emocijas. Pacietība un neatlaidība. Pozitīva attieksme, entuziasms un enerģija.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Organizēšana un projektu vadība; pārmaiņu vadība, problēmu risināšana.
Tava profesija?
Personālvadība, procesu vadība, esi/ trenere.
Laura Pope (Ape, Alūksne, Smiltene)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Par esi/ treneri kļuvu, jo man kā skolotājai vienmēr ir bijis svarīgi, lai mani skolēni jūtas manās stundās labi, lai viņiem patīk nākt uz manām stundām.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Notiekti kā galvenās vērtības- godīgums, atbildība un cieņa. Es ļoti mīlu cilvēkus un darbu ar tiem. Un saprotu, ka tieši darbs ar cilvēkiem mani iedvesmo visvairāk, man ļoti patīk tā gandarījuma un prieka, novērtētības sajūta, kad satieku savus skolēnus pēc vairākiem gadiem. Es saprotu, ka katram manam vārdam un manai rīcībai ir liela nozīme.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Mīlestību un cieņu. Cenšos respektēt katru bērnu, jaunieti, cilvēku kā personību, ņemt vērā viņa īpašās vajadzības, cenšoties atrast katram pieeju. Varu sniegt savu dāsno sirdi, prieku par sasniegto, izdevušos personīgās izaugsmes soli un sapratni, atbalsta plecu kamēr vien esam vai sadarbojamies kopā.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Atbildība, mērķtiecība, radošums, spēja redzēt kopainu/ pārredzēt laukumu, nepazaudējot nevienu, tai pašā laikā dodot brīvo telpu katram, kam tas ir vajadzīgs.
Pietiekami bagātīgā darba pieredze darbā ar cilvēkiem.
Bagāta metodiskā dažādība.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Manas kompetenču jomas ir pamatskolas, vidusskolas posma jauanieši- darbs ar tiem, problemātikas risinājumi, metodika, kā arī darbs ar pieaugušajiem.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Esmu mamma diviem (nu jau četriem) bērniem; omīte mazdēliņam un krustmāte sešiem krustbērniem. Savos brīvā laika pavadīšanas veidos esmu tik ļoti daudzpusīga, ka reizēm ir grūti nodefinēt man vērtīgākos- ceļošana, medības, laivošana, staigāšana, dažādas radošās tehnikas, projekti, ziedu dobes utt.
Tava profesija?
Izglītība.
Sabīne Krustiņa (Cēsis, Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Kļuvu par esi treneri 2024./2025. mācību gada sākumā Head&Shoulders projekta ietvaros "Apturēsim mobingu skolā". Motivācīja bija mani skolēni, kur saskāros klasē ar mobingu vienam pret otru. Vēlējos iegūt jaunu vēsmu - zināšanas un metodes no jau esošajām , kā strādāt ar skolēniem kuri saskaras ar vardarbību, redz vardarbību, ir vardarbīgi un ir vardarbības upuris. Projekta ietvaros klasē tika izveidots "Miera stūrītis".
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Pirmais izveidot attiecības, proti, kontakta dibināšana, sadarbība, empātīja,uzdot jautājumus, uzklausīt, pieņemt citādo, būt atvērtam.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Psihoizglītošanu, pašpalīdzības prakses, radošu darbošanos, pieņemošu attieksmi, empatīju, atbalsts, uzklausīt, būt blakus, nospraust robežas, draudzīga saruna.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Empātīja, maigums, nospraust robežas, pieņemoša attieksme, radošums.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Pieredze kā pedagogam gan pirmsskolā, sākumskolā, speciālā skolā un pamatskolā ar lielākiem skolēniem. Un brīvprātīgs darbs ar pusaudžiem skolā. Šobrīd strādāju speciālā skolā un psihoneiroloģiskajā slimnīcā ar pieaugušajiem. Zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, psihiatrijā, rehabilitācijā u.c.. Un aizvien tās papildinu, jo interesē ļoti daudz kas.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Man patīk grāmatas; esmu introverta, bet darbā un/vai tuvāko lokā varu kļūt ekstraverta; patīk visas mākslas terapijas un tās integrēju savā darbā; nākotnē vēlos studēt transpersonālo psihoterapiju; garīgs darbs ar sevi; iedvesmojos no dabas, purvs ir vieta kur domāt; spontāna dziedāšana, kustība, instrumentu spēle -improvizācīja. Uzskatu, ka iziet ārpus rāmja, ļauj ieraudzīt to rāmi, kas konkrētajā brīdī ir nepieciešams, jo bez struktūras rodas haoss. Dzīvot vienā rāmī būtu apnicīgi! :)
Tava profesija?
Mākslas terapeits ar specializāciju mūzikas terapijā, esi/ trenere.
Lana Švarca (Ventspils)
Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Es izvēlējos kļūt par esi/ treneri, jo man patīk, interesē un aizrauj apgūt jaunas zināšanas, pieredzi un iepazīt jaunus cilvēkus.
Es nestāstu, ko darīt – es dalos ar to, ko pati esmu atradusi, piedzīvojusi un sapratusi.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Cilvēciskums. Drošība. Pieņemšana. Izpratne. Iecietība. Zināšanas. Vēlme darīt labāko. Uzdrīkstēšanās. Godīgums. Nevērtējoša klātbūtne. Cieņa. Būt patiesam. Jēga un nozīme.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Cilvēcisku attieksmi. Drošu vidu. Iedrošinājumu mēģināt darīt - uzdrīkstēties. Noticēt sev. Pleca sajūtu - atbalstu. Apziņu, ka visi esam DZĪVI cilvēki. Iedvesmu. Klusumu, kurā slēpjas atbildes.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Es esmu atbildīga un tajā ko daru vienmēr izdaru labāko. Esmu radoša, pozitīva, atbalstoša, patiesa un spēju nodrošināt skolēniem un skolotājiem drošu vidi. Spēju izturēt pauzes, empātiska un papildu praktizēju apzinātību un klusuma meditācijas. Es sevi identificēju, kā apzinātu un mērķtiecīgu pārmaiņu virzītāju.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Manas kompetences aptver izglītības vadību, skolēnu labbūtības veicināšanu un sociāli emocionālās izglītības attīstīšanu. Man ir praktiskā pieredze darbā ar bērniem un jauniešiem, ieskaitot iekļaujošās izglītības izaicinājumus un emocionālās labbūtības jautājumus. Es veidoju atbalstošu vidi skolā, vadu nodarbības skolēniem un sadarbības grupas pedagogiem, kā arī mācos izmantot pasaku terapiju kā radošu atbalsta instrumentu.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Esmu cilvēks, kas nebaidās meklēt. Meklēt klusumu skaļumā. Meklēt jēgu, kad viss šķiet mehānisks. Esmu darītāja, kas tic sajūtām. Es ne vien runāju par apzinātību, es pati eju šajā ceļā – dienu pēc dienas. Klusumā, dabā, sevī. Es zinu, kā ir dzīvot ritmā ar sevi un kā ir to pazaudēt. Un atkal atrast. Esmu starpniece – starp bērniem un pieaugušajiem, starp vadību un ikdienu, starp praktisko un simbolisko. Es protu ieraudzīt neredzamo – gan vajadzības, gan iespējas. Un es mācos tās saukt vārdā. Esmu pārliecināta, ka emocionālā inteliģence nav papildinājums – tā ir izglītības kodols. Bez iejūtības, bez līdzpārdzīvojuma, bez apzinātības nav iespējama izaugsme. Ne bērniem, ne skolotājiem, ne man pašai.
Manā dzīvē svarīgākais ir jēga, ne tikai tehniska izpilde. Tāpēc es daru tikai to, kam varu pievienot iekšējo vilkmi un sirdi. Manī ir spēks un ievainojamība vienlaikus.
Es neesmu viszinoša – es mācos. Es neesmu pārlieku droša – es ieklausos un taustos. Bet man ir spēks turēt telpu citiem un drosme mācīties pateikt arī “nē”.
Tava profesija?
Pašlaik strādāju izglītības jomā.
Maija Teimane Bērziņa (Rīga, Jēkabpils)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Par esi/ treneri kļuvu, jo ticu, ka pat ar savu nelielo ieguldījumu spēju veidot ietekmi uz sev apkārt esošo cilvēku loku un uz tiem ar kuriem saskaros, lai varam līdzpastāvēt iejūtīgākā, pieņemošāka sabiedrībā.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Strādājot ar citiem cilvēkiem man ir svarīgi būt godīgai pret sevi, citiem. Ļaut būt un pieņemt otru tādu kāds konkrētajā brīdī ir vai jūtās.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Jauniešiem varu darīt labāko, lai sniegtu pārliecību par sevi, savām sajūtām, idejām, redzējumu, autentiskumu. Uz mirkli sniegt iespēju justies pieņemtiem un vērtīgiem. Iemācīt vadīt savas un kontrolēt savas emocijas.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Atšķirīgā pieņemšana, drosme, prasme saskatīt labo.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Klientu apkalpošana specifika dažādās jomās, darbs ar skolēniem, pagaidām pamatskola.
Tava profesija?
Zīmola attīstība un pārdošana.
Edīte Sapuna (Mārupes nov.)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Es vēlējos kļūt par ESI treneri, jo redzēju iespēju apgūt jaunas, vērtīgas prasmes un metodes, ko varu praktiski pielietot gan savā profesijā personālvadībā, gan vadot nodarbības skolēniem, jo darbs ar jauniešiem man sniedz īpašu gandarījumu. Kļūt par treneri man nozīmēja iegūt iespēju attīstīt gan sevi, gan palīdzēt citiem augt emocionāli un sociāli.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Empātija un sapratne, godīgums, un vēlme palīdzēt.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Iespēju mierpilnā un brīvā vidē caur spēļu metodēm izprast ESI, kas dod iespēju izzināt sevi un citus, kā arī saskatīt to, kam ikdienā paskrienam garām.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Miers, strukturētība, prasme uzklausīt un atvērtība dažādām pieejamām un pieredzēm.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Personālvadība un karjeras attīstība, psiholoģija.
Tava profesija?
Personālvadība.
Baiba Krūmiņa (Jelgavas nov.)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Man ļoti interesē cilvēka domāšanas un uzvedības procesi. Vēlos izprast sevi, attīstīt savas prasmes un dot zināšanas tālāk, lai kopā veidotu sabiedrību, kurā varam justies labi ar sevi un apkārtējiem cilvēkiem.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Atsaucība, iejūtība, atbildības izjūta, sapratne, atklātība, dzīvesprieks, humors.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Savu klātesamību, pieņemšanu, sapratni un zināšanas, iedvesmu būt pašam.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Es ļoti cienu, apbrīnoju bērnus un iedvesmojos no tiem, tādēļ esmu ieinteresēta, atsaucīga, vērīga, lai varētu iedot no sevis labāko. Esmu atklāta savās sajūtās un pieredzēs, uzdrošinos būt atšķirīga vai izskatīties dīvaini citu acīs.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Pašlaik apgūstu mediatora profesiju, interesējos par psiholoģiju, esmu mamma topošajai pirmklasniecei.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Mīlu dabu, priecājos par sīkumiem, skaļi smejos un dejoju ikreiz, kad mūzika mani uzrunā!
Tava profesija?
Pieaugušo izglītības jomā pašvaldībā, esi/ trenere.
Loreta Tretjakova (Ogre, Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Ikdienu aizvadot ļoti dinamiskā un daudzpusīgā komunikācijas pasaulē, brīžiem tomēr nozaudēju sajūtu, ka daru arī ko patiesi jēgpilnu. Tā nu to (un vēl tik daudz ko vairāk) atradu esi/ kopienā.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Iespēja kaut ko iemācīties. Sapratne. Sajūta, ka lielākā vai mazākā mērā esat "savējie"!
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Tā kā ikdienā darbs ar jauniešiem ir attālāks, šķiet, ka nāku ar pavisam svaigu skatu "no ārpuses"! Un, iespējams, ka šeit arī atspoguļojas šis tas no maniem ikdienas ceļiem: varu pavisam praktiski padalīties ar to, kur, kā un cik svarīgas patiesībā ir sociāli emocionālās prasmes. Kā viņiem, tā arī radošiem direktoriem vai milzu uzņēmumu vadītājiem.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Es ticu tam, ko esi/ treneri dara. Un tas ir pluss jebkurā nozarē! Bet praktiskāk: protu pielāgoties - cilvēkiem, pārmaiņām un garastāvokļiem. Un turpinu aktīvi mācīties to visu arī laicīgi atpazīt. Apzinos, cik liels spēks ir vārdam - īpaši jau pateiktam! Un komunikācijai kopumā. Pāri visam - sadzirdu! To, cik katrs jaunietis (un cilvēks) ir atšķirīgs, cik atšķirīgus ceļus ejam un cik atšķirīgi ar tiem dalāmies. Un zinu, ka tiem visiem ir jāļauj būt.
Tava profesija?
Komunikācija.
Edgars Krišs Stalidzāns (Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Lai izceltu emociju apzināšanos procesu savā dzīve un prastu vadīt nodarbības šīs tēmas ietvaros.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Mīlestība, cieņa, atklātība, patiesums, pazemība.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Drosmi ieraudzīt, pieņemt realitāti, motivāciju, darboties, procesu izpratni, fokusēšanos uz būtisko, kreativitati, prieku, paļaušanos.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Neatlaidība, dosmse, nepadošanas.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Konsultēšana, Geštaltterapija, Mediacija, Supervīzijas, Eriksona koučings.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Visam ir vieta šajā laikā un telpā.
Tava profesija?
Sociālais pedagogs, Geštalterapeits, Ģimens Asistents, Supervizors, Eriksona koučs, Mediators, esi/ treneris.
Laila Mikova (Rīga)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Es vienmēr esmu ticējusi kustības spēkam un tās pozitīvajai ietekmei uz cilvēka fizisko un emocionālo labsajūtu. Trenera darbs man dod iespēju dalīties savās zināšanās, iedvesmot un palīdzēt cilvēkiem sasniegt savus mērķus, vienlaikus attīstot disciplīnu un pārliecību par sevi.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Uzticēšanās, cieņa, atbalsts un godīgums. Man ir svarīgi radīt drošu un motivējošu vidi, kur katrs jūtas pieņemts un novērtēts.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Motivāciju, zināšanas un piemēru, ka neatlaidība un regulāra piepūle nes rezultātus. Es mācu ne tikai sporta prasmes, bet arī sadarbību, pašdisciplīnu un ticību saviem spēkiem.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Pacietība, spēja pielāgoties dažādiem cilvēkiem un situācijām, augsta profesionālā kompetence un prasme iedvesmot. Es spēju radīt treniņus, kas ir gan efektīvi, gan interesanti.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Pirmsskolas izglītība.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Es ticu, ka kustība ir ceļš uz veselību un prieku. Mans mērķis ir palīdzēt ikvienam atklāt savas spējas un izbaudīt procesu, ne tikai rezultātu. Brīvajā laikā man patīk apgūt jaunas metodes un pilnveidoties profesionāli.
Tava profesija?
Pirmsskolas skolotāja, esi/ trenere.
Sigita Sakoviča (Mārupes nov.)

Kādēļ es kļuvu par esi/ treneri?
Skolā kļuvu par pusaudžu klases audzinātāju un, ieraugot ESI centra treneru apmācību klašu audzinātājiem, nekavējoties pieteicos, jo redzēju, ka trenera prasmes un ESI centra grāmatas man noteikti palīdzēs ikdienas darbā.
Kādas vērtības man ir svarīgas, strādājot ar citiem cilvēkiem?
Pirmajā vietā noteikti ir cilvēcība.
Ko es varu sniegt bērniem un jauniešiem?
Varu palīdzēt apgūt dzīvei svarīgas prasmes: apzinātību, mērķtiecību, empātiju, komunikāciju un pašregulāciju.Ticu, ka tās jebkuram cilvēkam ir būtiskākas par zināšanām, ko var apgūt skolas solā.
Kādas ir manas galvenās stiprās puses kā esi/ trenerim?
Es ticu pusaudžiem un viņu spējai būt lieliskiem cilvēkiem.
Kuras ir manas kompetenču jomas, kurās nozarēs man ir padziļinātas zināšanas?
Pamatizglītībā, latviešu valodā un literatūrā.
Ko es vēl par sevi vēlos pastāstīt?
Man ļoti patīk lasīt grāmatas un mudināt to darīt arī saviem skolēniem. Mīlu dziedāt korī un pavadīt laiku ar draugiem.
Tava profesija?
Latviešu valodas un literatūras skolotāja, esi/ trenere.
