esi/ prasmju nodarbības jūsu klasē!

"Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centrs" piedāvā interaktīvu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanas spēļu nodarbību ciklu no 1. - 12. klasei. 

Sociāli emocionālās prasmes skolās – pamats bērna labsajūtai, labām attiecībām un sekmēm.

Kāpēc skolā ir svarīgi attīstīt sociāli emocionālās prasmes?  Skolēni ne tikai mācās matemātiku vai valodas – bērni un jaunieši mācās dzīvot līdzās citiem, izprast sevi, pārvaldīt emocijas un risināt attiecību grūtības. Taču šīs prasmes ir jāmāca tikpat mērķtiecīgi kā lasītprasme un matemātika.

Sociāli emocionālās izglītības (ESI) nodarbības ir praktiskas, pierādījumos balstītas un pielāgotas dažāda vecuma skolēniem. Nodarbībās bērni caur kustību, spēlēm un sarunām mācās pieņemt citus, saprast sevi un sadarboties – arī tad, kad ir atšķirīgi viedokļi, pieredzes, emocijas.

Piedāvājam 6 nodarbību ciklu jūsu klasē

Nodarbības notiek vidēji reizi divās nedēļās (saskaņojot ar klases audzinātāju). Vienas nodarbības ilgums ir 40 minūtes. Veidots klases Whatsapp čats, kurā katru nedēļu esi/ treneris papildus iesūtīta 1 - 2 uzdevumus kā "mājasdarbus", lai stiprinātu to, kas apgūts klases stundā. Ja skolēniem nav Whatsapp, klasei uzdevumi tiek doti līdzi kā darba lapas.

Vienas nodarbības cena klasei ir 120 EUR. 6 nodarbību cikla cena klasei ir 720 EUR. Cenā iekļauti izdales materiāli; uzdevumi, kas veicami mājās; un viena no esi/ centrs izdotajām grāmatām pēc izvēles klases audzinātājai (-am), lai stiprinātu iegūtās prasmes klasē arī nākotnē.

Piedāvājam nodarbību plānu, kas pielāgots katram vecumposmam un klases aktualitātēm.

1. nodarbība.

Emocijas – es jūtu!

Tēma: emociju atpazīšana, nosaukšana un veselīga izpaušana.
Ko apgūst:

  • Kas ir emocijas un kā tās rodas

  • Kā atpazīt emocijas sevī un citos

  • Veselīgi un sociāli pieņemami veidi, kā paust emocijas
    Aktualitāte: bērni un jaunieši mācās, ka emocijas nav nedz labas, nedz sliktas – tās ir signāli, kas palīdz saprast sevi un pasauli.

2. nodarbība.

Apzinātība – es pamanu!

Tēma: uzmanības un klātbūtnes trenēšana ikdienā
Ko apgūst:

  • Kā “noķert” domas, sajūtas un emocijas “šeit un tagad”

  • Piecas maņas un apzinātības vingrinājumi

  • Kā nomierināt prātu stresa brīžos
    Aktualitāte: bērni un jaunieši apgūst prasmi ieraudzīt savas reakcijas un pieņemt pārdomātus lēmumus, nevis impulsīvi rīkoties.

3. nodarbība.

 Komunikācija – es izsaku!

Tēma: kā runāt un kā klausīties
Ko apgūst:

  • Kā izteikt savu viedokli cieņpilni

  • Kā uzdot jautājumus un patiesi klausīties

  • Kas palīdz būt saprastam un saprast citus
    Aktualitāte: šajās nodarbībās attīstīti sadarbības un draudzību veidošanas pamati, kas īpaši būtiski kā skolā, tā mājās.

4. nodarbība.

Empātija – es iejūtos!

Tēma: sajust un izprast citus cilvēkus.
Ko apgūst:

  • Empātijas nozīme attiecībās

  • Kā atšķiras dažādas pieredzes un skatījumi

  • Praktiski vingrinājumi “iejušanās otra vietā”
    Aktualitāte: mācāmies cienīt atšķirības, mazināt konfliktus un būt atbalstošiem vienam attiecībā uz otru.

5. nodarbība.

Pašregulācija – es vadu sevi!

Tēma: kā pārvaldīt savas emocijas un uzvedību.
Ko apgūst:

  • Kas notiek ar mani, kad emocijas "sit augstu vilni"?

  • Kā atpazīt brīdi, kad jāapstājas

  • Praktiski veidi, kā palīdzēt sev nomierināties
    Aktualitāte: pašregulācijas prasmes palīdz skolēniem tikt galā ar dusmām, trauksmi un spriedzi, kā arī stiprina disciplīnu un mieru klasē.

6. nodarbība.

Mērķtiecība – es izlemju!

Tēma: saprast, ko es vēlos un kā to sasniegt.
Ko apgūst:

  • Mērķu uzstādīšana un ceļš uz to

  • Kā nenobīties no kļūdām un izaicinājumiem

  • Kas mani motivē? Kā es varu sevi atbalstīt? Kas ir manas stiprās puses?
    Aktualitāte:  bērni un jaunieši mācās uzņemties atbildību par saviem mērķiem un saprot, ka neatlaidība, motivācija ir attīstāma prasme.

Nodarbība skolā - klases stundā?

Esi/ sociāli emocionālo prasmju treneri viesojas un vada SPĒĻU nodarbību Juglas vidusskolas 6b klases skolēniem, lai vecinātu atklātību, uzdrošināšanos, komunikācijas, empātijas un apzinātības prasmes.

Ko skolēni iegūst no ESI nodarbībām?

1. Cieņpilna komunikācija
Skolēni mācās sarunāties, sadarboties. Nodarbībās radīta pieredze, kā vārdi un attieksme ietekmē attiecības.

2. Emociju izpratne un regulācija
Dusmas, bēdas, bailes, prieks un citas emocijas – nodarbībās bērni un jaunieši mācās atpazīt savas emocijas un tās vadīt. Tas palīdz samazināt impulsīvu uzvedību, agresiju, traucējošu trokšņošanu klasē.

3. Empātija un dažādības pieņemšana
Bērni apgūst prasmes iejusties cita vietā – būt līdzās klasesbiedram, kurš domā, jūtas citādi. Tas īpaši svarīgi skolās ar multikulturālu vidi vai iekļaujošu izglītību.

4. Pašapziņa un mērķtiecība
Skolēni izzina savas stiprās puses, izvirza mērķus un mācās darīt soli pa solim – nepadoties. Tas veicina izaugsmes domāšanu un motivāciju mācībām.

Kāpēc skolai ESI prasmes ir nozīmīgas?

  • Konstruktīva klase – mazāk konflikti, vairāk sadarbības un drošāka vide visiem.

  • Pedagogu atbalsts – skolotājiem vieglāk vadīt stundu, jo samazinās uzvedības grūtības.

  • Iekļaujoša kultūra – skolēni mācās pieņemt atšķirīgo un atrast kopsaucējus.

  • Uzlabojas mācību rezultāti – bērni, kuri spēj pārvaldīt emocijas un sadarboties, labāk fokusējas mācību procesam.

Ko vecāki novēro pēc nodarbībām?

Vecāki bieži pauž pateicību par to, ka:

  • Bērns labāk izprot savas emocijas, runā par tām mājās.

  • Bērns iemācās mierīgāk risināt strīdus ar brāli, māsu vai draugiem.

  • Ir vairāk draugu, mazāk konfliktu skolā.

  • Bērns kļūst drosmīgāks izteikties un sadzirdēt citus.

“Bērns atnāca mājās un pirmo reizi pajautāja man: kā es šodien jūtos? Tas aizkustināja.”— vecāka atsauksme

Pēc nodarbības bērni atbild uz jautājumiem:

  • Kas tev patika esi/ NODARBĪBĀ?

  • Kas tev bija visgrūtākais esi/ NODARBĪBĀ?

  • Ko tu ieguvi no esi/ NODARBĪBAS?

Kā notiek nodarbības?

  • Nodarbības vada sertificēti ESI treneri, sadarbojoties ar klases audzinātāju.

  • 4–12 nodarbību cikls klasē (biežums pēc individuālas saskaņošanas), 40 min. katra nodarbība.

  • Katras nodarbības tēma veidota tā, lai apgūtu vairākas ESI prasmes un būtu progress klases aktualitātes risināšanā.

  • Tiek apkopotas atsauksmes no skolēniem, skolotājiem un novērotājiem.

Analizējot vairākus desmitus dažādu klašu ESI nodarbību ciklus, pierādīts:

  • Skolēni vairāk iesaistās grupu darbā, arī tie, kuri agrāk izolējās.

  • Samazinās savstarpējie apvainojumi, vairāk cieņpilnu sarunu.

  • Uzdevumi attīsta spēju sadarboties, uzstāties un saliedē klasi, ļauj iepazīt vienam otru labāk un mazina iekšējo grupējumu ietekmi.

  • Vecāki un skolotāji pamana pozitīvas izmaiņas bērnu uzvedībā un spējā izteikt emocijas.

Ieguvums skolai un ģimenei

ESI nodarbības stiprina klases saliedētību, mazina uzvedības problēmas, un dod bērniem dzīvei nepieciešamās prasmes – zināt savas stiprās puses, būt iejūtīgiem, motivētiem, vērstiem uz izaugsmi.

🎓 Skola iegūst drošāku un sadarboties spējīgāku klasi.
👪 Vecāki redz bērna emocionālu izaugsmi un pozitīvāku uzvedību.

Bērnu rakstiskās atsauksmes

Sociāli emocionālo prasmju attīstoša nodarbība bērniem, jauniešiem, arī vecākiem:

  • Nodarbība notiek jūsu organizētā pasākumā - nometnē, klases stundā, apmācībās u.c.
  • Esi/ nodarbības tiek pielāgotas vecumposmiem, izvirzītajiem pasākuma mērķiem un vajadzībām.
  • Dalībnieku skaits: līdz 30, par lielāku skaitu iespējams vienoties.
  • Vieta: klātienē (vai Zoom). Ceļa izdevumi Rīgas robežās iekļauti cenā.
  • Nodarbības ilgums: līdz 2 stundām.
  • Esi/ nodarbību vadītāji: sertificēti sociāli emocionālo prasmju treneri.

Sociāli emocionālo prasmju attīstoša nodarbība bērniem, jauniešiem, arī vecākiem:

  • Nodarbība notiek jūsu organizētā pasākumā - nometnē, klases stundā, apmācībās u.c.
  • Esi/ nodarbības tiek pielāgotas vecumposmiem, izvirzītajiem pasākuma mērķiem un vajadzībām.
  • Dalībnieku skaits: līdz 30, par lielāku skaitu iespējams vienoties.
  • Vieta: klātienē (vai Zoom). Ceļa izdevumi Rīgas robežās iekļauti cenā.
  • Nodarbības ilgums: līdz 2 stundām.
  • Esi/ nodarbību vadītāji: sertificēti sociāli emocionālo prasmju treneri.